Kimler Katılmalı :
Müşteri Deneyimi Projesinde yer alacak ekip üyeleri
Neden :
Müşteri odaklılık , ürünlerin aynılaşmasının hızla yaşandığı günümüz piyasalarında en güvenilir farklılaşma modelidir.
Klasik olarak şirketler ürün, hizmet, pazar odaklı modeller kullanılarak yapılanmışlardır. Müşteri geri bildirimine ilişkin sistem kurmuş kalite sistemi kurmuş , hatta CRM yazılımlarına yatırım yapmış şirketlerde dahi Müşteriyi odağa koyan strateji ,yapılanma ,süreç ve teknik altyapıya ulaşılmamış olunabilmektedir.
CRM yazılımları bu yapının sadece bilgi yönetimi altyapısını oluşturur.Yazılımlara büyük yatırımlar yapmış ancak diğer 3 unsurla ( strateji, organizasyon, süreç) entegrasyon gerçekleştirmemiş şirketler bekledikleri avantajları elde edememektedir. Bu çerçevede departman bazlı olarak istenen durum/mevcut durum/ Proje Önerisi çalışması yapılmaktadır.
Kazanımlar :
Müşterisini daha iyi tanıyan, Müşterilerine ilişkin bilgiyi kolay ve akılcı şekilde kullanabilen Maliyetleri daha iyi yönetilen, Müşterinin Kurumla temasta olduğu her noktada tutarlı uygulamalar sergileyebilen, hizmette farklılaşmanın gücüyle rekabette üstünlük fırsatını yakalamış bir işletme haline gelmektir. Müşteri odaklılık, ürünlerin aynılaşmasının hızla yaşandığı günümüz piyasalarında uzun vadeli en sağlam farklılaşma modelidir.
Süre :
Yarım Gün/Modül